Kontakt

Telefon

Email

Åbningstider

Hverdage 08:00 - 16:00

Selvbetjening

Login kontrolpanel

Hent Hablar app'en her


Android  |  iPhone

FAQ

Hablar telefoni

  • Kan jeg selv ændre i mine indstillinger

    Ja bestemt! Du kan 24/7 logge ind i jeres kontrolpanel, hvor du kan ændre alt i jeres opsætning, brugere og abonnementer.


    Du logger ind her: https://kontrolpanel.hablar.dk 

  • Jeg er klar til at flytte over - hvor er fuldmagten?

    For at vi kan flytte dine numre over, skal du udfylde den her fuldmagt: FULDMAGT

  • Kan vi flytte vores telefonnumre over til Hablar?

    Ja bestemt, vi kan flytte alle jeres numre over.

  • Skal vi selv opsige vores abonnementer?

    Nej, det klarer vi automatisk med den fuldmagt I underskriver. I må ikke opsige jeres telefonnumre, da vi så ikke har mulighed for at flytte dem over efterfølgende. 

  • Hvordan sker flytningen af vores telefonnumre?

    Når vi har fået alle jeres telefonnumre, underskriver I en fuldmagt, som vi sender til jeres nuværende udbyder. I den forbindelse undersøger vi også jeres binding og opsigelsesvarsel og vi aftaler herefter, på hvilken dato I ønsker at skifte over.

  • Er vores telefonnumre tilgængelige på Krak og lign. sider?

    Ja bestemt, vi indrapporterer helt automatisk jeres numre til disse tjenester. I kan dog også vælge at få alle eller nogle numre skjult.

  • Hvordan er mobildækningen?

    TDC har Danmarks bedste mobilnetværk. 

    Du kan altid tjekke deres dækning her

  • Hvor meget data er der inkluderet i mit abonnement?

    Vi tilbyder alt fra forbrugsafregnede abonnement, til 5 Gb til 100 Gb. I vores billigste abonnement er data kun inkluderet i Danmark, mens vores større abonnementer inkluderer data i EU og 63 lande udenfor EU.

  • Hvor meget tale er der inkluderet i mit abonnement?

    Med fri tale er der ubegrænset timer inkluderet pr. måned.


  • Hvor mange sms/mms er der inkluderet i mit abonnement?

    I fri sms/mms er der inkluderet 2000 pr. måned.

  • Er 5G slået til på mit abonnement?

    Ja

  • Hvordan bestiller jeg et nyt SIM kort?

    Du sender blot en mail til [email protected] og vi sender jer et nyt SIM kort. Det koster 99,- inkl. forsendelse.

  • Hvad gør jeg hvis min mobiltelefon bliver stjålet?

    Så kontakter du os straks på 70253040 eller på [email protected]. Vi sender dig herefter et nyt SIM kort. Det koster 99,- inkl. forsendelse.

  • Hvad er nummeret til min telefonsvarer?

    For at ringe til din telefonsvarer ringer du til: 71919999

  • Hvordan lytter jeg til min telefonsvarer

    For at aflytte din telefonsvarer skal du ringer til *31*dit telefonnummer.


    Så hvis dit nummer er 12345678 så skal du ringe til: *31*12345678

  • Hvordan indtaler jeg en ny telefonsvarer

    Du kan indtale en ny telefonsvarer ved at ringe *32*dit nummer f.eks *32*12345678

  • Hvordan slår jeg min telefonsvarer til eller fra?

    I administrationsportalen -> Brugere -> Vælg brugere -> Lokalnumre -> Indgående

    Der kan du vælge ved ingen svar/forbindelse og/eller ved optaget, om der skal telefonsvarer på der 

  • Hvad gør jeg hvis jeg sidder i møde?

    Hvis du skal i møde kan du ændre din status inde i appen.


    Aktiver det ved at trykke på dit billede og vælge  "Optaget", herefter er du optaget indtil du skifter tilbage. Her har du også mulighed for at vælge en prædefineret periode på 1 time, 2 timer og resten af dagen.

  • Hvad gør jeg hvis jeg har fri eller ferie?

    Hvis du holder fri eller skal på ferie kan du gå ind i appen og trykke på dit billede eller navn og vælge Fri eller Ferie profilen.


    Trykker du på den, er den på indtil du ændre den, trykker du pilen kan du vælge hvor længe du vil være på den profil. f.eks til mandag kl 0800 så skifter den automatisk tilbage den mandag kl 0800.

  • Hvordan trækker jeg et opkald i en kø?

    I appen under køer kan du gå ind og vælge køen hvor opkaldet er, og her kan du trække opkaldet.

  • Hvordan lukker vi vores hovednummer ved helligdage og ferie?

    I appen kan du gå ind under "Køer", trykke på den kø du vil lukke ude til højre på den grønne swipe knap.

  • Hvordan ændre jeg velkomstbeskeden på vores hovednummer?

    I administrationsportalen -> PBX -> Kaldsplan -> hovednummer, under Start besked er der 3 muligheder "Afspil" "Vælg, indtal eller generer" & "Slet" der vælger du den i midten og vælger hvordan du vil indtale den nye besked.

  • Kan min telefon automatisk skifte profil, når jeg har fri?

    I administrationsportalen -> Brugere -> Vælg bruger

    Ude i højre side har du en bjælke der hedder autostatus.

    Så kan du sætte f.eks ledig status kl 0800 man-fre og fri status kl 1600 man-fre

  • Hvad koster det at ringe til udlandet?

    Du finder vores udlandspriser her: Hablar udlandspriser

  • Hvad koster det at ringe fra udlandet?

    Du finder vores udlandspriser her: Hablar udlandspriser

  • Hvad koster det at modtage et opkald i udlandet?

    Du finder vores udlandspriser her: Hablar udlandspriser

  • Kan jeg bruge min mobil i udlandet?

    Såfremt du har et EU abonnement kan du frit bruge dit abonnement i hele EU. 


    Bemærk dog at du har lidt reduceret datamængde i EU:

    5Gb EU abonnement: 5 Gb i EU

    100Gb World abonnement: 25 Gb i EU


    Har du World abonnement har du udenfor EU adgang til 1 Gb data i 63 lande.

  • Hvorfor kan jeg ikke sende en sms?

    Er du skiftet fra iPhone til Android?

    Tjek om iMessage stadig er slået til på dit nummer. Får du ikke sms-beskeder fra iPhones, bliver de stadig sendt til iMessage.


    Slå iMessage fra på din iPhone:

    1. Sæt SIM-kortet i din iPhone

    2. Åbn Indstillinger

    3. Vælg Beskeder

    4. Slå iMessage fra


    Har du ikke din iPhone? Slå iMessage fra på Apples hjemmeside:

    1. Gå ind på Apples afregistreringsside

    2. Scroll ned til ”1 Enter your phone number”

    3. Tryk på flaget og vælg Denmark

    4. Tast dit nummer i feltet og tryk Send Code

    5. Tast koden ind i feltet under


    Kan du ikke sende eller modtage SMS?

    Prøv dig frem:

    Genstart telefonen

     

    Tjek om Forstyr Ikke eller Flytilstand er slået til

     

    Send en sms til dig selv

    - Får du din sms, er forbindelsen i orden

     

    Er dit eller modtagerens nummer blokeret?

    - Hvis det er ét nummer du ikke kan skrive til, er dit nummer måske blokeret

    - Hvis ét nummer ikke kan skrive til dig, har du måske blokeret nummeret

     

    Installer den nyeste softwareopdatering


    Test SIM-kort i en anden mobil

    Virker det ikke, kan der være fejl på SIM-kortet

    - Bestil et nyt SIM-kort ved at ringe til os på 70 25 30 40


    Virker det ikke, kan det være et problem med telefonen.


  • Hvorfor kan jeg ikke sende en mms?

    Virker MMS ikke på din mobil er det nogle forskellige ting du kan prøve af.

     

    Send en MMS til dig selv


    - Får du din mms, er forbindelsen i orden

     

    Tjek om "Forstyr Ikke" eller "Flytilstand" er slået til. -  Er det slået til, så slå det fra.

     

    Genstart telefonen

    - Tjek om det har afhjulpet problemet, ved at sende en MMS til dig selv.

     

    Installer den nyeste softwareopdatering

    Har du ikke den seneste softwareopdateting på din mobil, så få den installeret og prøv og se om det afhjælper problemet.


    Test SIM-kort i en anden mobil

    Virker det ikke, kan der være fejl på SIM-kortet

    - Bestil et nyt SIM-kort ved at ringe til os på 70 25 30 40


    Virker det ikke, kan det være et problem med telefonen.

  • Hvorfor kan jeg ikke bruge data på min mobil?

    Har du tjekket om du har kommet til at slå mobildata fra i indstillinger?


    Evt. prøv at genstarte din telefon.


    Hvis der stadig er problemer så tøv ikke med at kontakte os på [email protected] eller 70 25 30 40

  • Jeg er i udlandet og kan ikke bruge data på min mobil?

    Når du er i udlandet og skal bruge data skal du huske at slå roaming til.

  • Kan jeg betale donationer via mit mobilabonnement?

    Ja det kan du godt. 

    Det bliver tillagt jeres næste faktura.

  • Kan jeg se statistik på opkald til vores hovednummer?

    I administrationsportalen kan du gå ind i PBX -> Statistik

  • Hvor finder jeg min PIN og PUK kode?

    I administrationsportalen -> mobil telefoner -> Vælge den det drejer sig om -> tryk på pil ned til højre for simkort, så kommer der pin og pukkode frem

  • Kan jeg få et eSIM?

    Ja bestemt

  • Kan jeg få et datadelingskort til mit abonnement

    Ja bestemt. Du kan tilkøbe op til 3 datadelingskort pr. abonnement. 


    Et datadelingskort koster 35,- pr. måned.

  • Hvor mange datadelingskort kan man få?

    Du kan max. tilkøbe 3 datadelingskort pr. abonnement. Hvert datadelingskort bruger af de data, som du har i dit primære abonnement.


    Hvert datadelingskort koster 29,- pr. måned.

  • Hvilket netværk bruger I?

    Vi benytter TDC's mobilnetværk, men kan også levere SIM kort på Telenor's netværk.

  • Hvad koster det at ringe?

    Har du brugt din fri tale pakke eller har du et forbrugsafregnet abonnement, afregnes du således:



  • Hvilke lande er inkluderet i World abonnement?

  • Hvad inkluderer fri support?

    Jeres aftale inkluderer fri support via chat, mail og telefon på alle hverdage fra 8-16.


    Vores support inkluderer at vi uden beregning og begrænsning, viser og guider jer til hvordan I bruger Telavox mest optimalt. Vi hjælper naturligvis også hvis der er problemer med Telavox løsningen.


    Ønsker I at få foretaget ændringer i Telavox løsningen, såsom at få oprettet en ny medarbejder, nedlagt en medarbejder, skiftet datapakke, ændret i mådes jeres hovednummer skal virke på osv. - viser vi gerne uden beregning, hvordan det gøres, men ønsker I at vi skal foretage ændringerne, afregnes  I for mindre ændringer med 199,- pr. ændringer og for større ændringer efter forbrugt tid med 1.190,- pr. time (afregnes pr. 30 min.).

FAQ

Hablar internet

  • Hver er indeholdt i fri data?

    Hos os er fri data - fri data. Så ingen begrænsninger.


    Men oplever vi en meget (dvs. en meget voldsom) stor stigning i forbruget, vil hastigheden blive sat ned. Det er fordi der er set eksempler på hackere eller andre der misbruger andres internetforbindelser, så for at modstå det, lukkes der ned indtil der er afklaring på hvorfor forbruget stiger voldsomt og pludseligt.

  • Hvad er inkluderet i opstartsprisen?

    Vi klargør udstyret og sender det til jer, inkl. kode til WIFI. Er der behov for yderligere support, for at tilslutte det til jeres netværk, vil I blive afregnet for den tid der bruges til dette.

  • Hvad er et webfilter?

    Vi konfigurerer jeres Business router, sådan at hjemmesider der har farligt indhold, ikke kan vises.


    Vi anbefaler at tilkøbe en firewall til jeres løsning for optimal sikkerhed. Kontakt os for priser og muligheder.

  • Hvilken hastighed kan jeg forvente?

    Ifm. din bestilling vil vi undersøge  hvilken hastighed vi forventer at kunne levere. Typisk ligger hatigheden mellem 200 og 1000 Mbit.


    Er hastigheden ikke tilfredsstillende, har vi mulighed for at levere en udendørsantenne, som vil kunne hæve hastigheden betragteligt. Bemærk at udendørsantennen skal sidde max. 2 meter fra Business Routeren, da der er en begrænsning på længden af kablet.

  • Hvad er forskellen mellem mobil internet og fiber?

    Fiber har en fast hastighed, mens mobil internet kan svinge, typisk udfra hvor mange der er tilkoblet netop den mobilmast, som der benyttes.


    Fiber har desuden en fast lav såkaldt "ping" tid. "Ping" er et udtryk for den hastighed det tager en datapakke at blive sendt fra jeres netværk, til fx Google. Typisk ligger fiber på mellem 5-25 ms. På mobil internet kan ping tiden svinge lidt mere og ligge lidt højere.


    Oftest har begge disse 2 ting, dog ingen praktisk betydning.